środa, 16 kwietnia 2014

Prologue

4 główne żywioły. Ogień, woda, ziemia i powietrze. Szkoła niby taka sama, jak inne, ale jednak.
Anabell ma dar wody, ale nie umie jeszcze uzdrawiać. Jest silna, sprytna, pewna siebie, śmiała, odważna, lubi swoją figurę oraz wygląd, ale nie jest zarozumiała.
Justin ma dar ognia, którym umie się 'dobrze posługiwać'. Jest także silny i odważny oraz pewny siebie, leniwy i dowcipny.
Oboje mają podobne charaktery, ale czy będą zawsze dla siebie złośliwi i zgryźliwi czy postanowią być przyjacielscy?
Uczniowie 4 Elemental Magic School nie wiedzą, ile ona ma tajemnic, przeciwko którym będą musieli stawić czoła.




__________

Jest to prolog mojego opowiadania. Jeśli cię zaciekawił, zostaw po sobie komentarz. Jeśli masz do mnie jakieś uwagi, pokazać mi jakie błędy popełniam napisz to w komentarzu, a ja postaram się zmienić. :)
Rozdział pojawi się, kiedy będzie 5 komentarzy. :) 
(Przepraszam, że robię ' na komentarze ', ale zależy mi na nich, ponieważ chcę widzieć, że ktoś czyta moje wypociny. (:
Więc do następnego ! xx

14 komentarzy:

  1. Trudno mi wydać osąd na podstawie tego co tu umieściłaś. Nie jest to typowy prolog, raczej przedstawienie postaci, czy też krótki opis historii opowiadania często wrzucany, gdy umieszczamy bloga w spisach.
    Wybacz jeśli Cię tym uraziłam - to po prostu moje spojrzenie na Twoją notkę.
    I jedna rada - nazwę szkoły napisz dużymi literami, leiej to będzie wyglądało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że mnie nie uraziłaś :) Już poprawiłam tą nazwę szkoły i dzięki za radę xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie. Tak jak i Czarna Mabma uważam, że ta historia ma spory potencjał. Życzę Ci, abyś wykożystała go jak najlepiej.
      Jeśli idzie i oblogowanie masz też niezły start. To przecież dopiero Twój pierwszy dzień, a już niedługo będziesz musiała wstawić pierwszy rozdział ;P

      Usuń
  3. Dobry dzień, a raczej dobry wieczór!
    Zgodzę się z przedmówczynią – prolog dość nietypowy. Jedyne co mogę wywnioskować po jego przeczytaniu to to, iż masz ciekawy pomysł. Nie wiem, czy oryginalny, ponieważ nie raz spotkałam się z mocami żywiołów. Wymienione przez Ciebie cechy bohaterki, powodują, że mam wrażenie, iż spotkamy się z przyjaciółką Mary Sue. Obym się myliła, ponieważ marysuizm to straszna choroba. Noale zobaczymy, jak to poprowadzisz, a tymczasem zwrócę uwagi na kilka rzeczy, skoro wyraziłaś chęć na to, aby ktoś wskazał Ci błędy.
    Nazwa szkoły, jako że jest nazwą własną, powinna być zapisana wielkimi literami. Zapisanie jej małymi to błąd.
    „odważny, oraz pewny siebie” – zbędny przecinek.
    „Oboje, mają” – zbędny przecinek
    „czy będą zawsze się dla siebie złośliwi i zgryźliwi, czy postanowią być przyjacielscy?” – styslitstyka z tym zdaniu skrzypi. Usuń „się”, a będzie dobrze. Przecinek zbędny.
    Cyfry zapisujemy słownie w opowiadaniu.
    „Uczniowie szkoły 4 elemental magic school, nie wiedzą ile ich szkoła ma tajemnic, przeciwko którym będą musieli stawić czoła.” – Masz tutaj trzy razy wyraz „szkoła” i mimo że raz jest w języku angielskim to nadal powtórzenie. Przynajmniej tak mi się wydaję, ale głowy nie dam uciąć. Poza tym usuń przecinek po „magich school”, a wstaw go przed „ile”.
    Pozdrawiam,
    Czarna Mamba


    zapomniane-przeznaczenie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór :)
      Dziękuję za pokazanie mi błędów, które już poprawiłam. Często stawiam przecinki w złych miejscach, albo niepotrzebnie, za co z góry przepraszam ;/ Co do ' się ', to chyba miałam wcześniej coś innego tam zapisać, ale zmieniłam zdanie i zapomniałam usunąć tego słowa. Naprawdę dziękuję i nie mam pojęcia kto to Mary Sue...

      Usuń
    2. Już śpieszę z wyjaśnieniami. To postać, która nie ma praktycznie żadnych wad, same zalety. Jest wyidealizowana. Dobra, zmieniam zdanie, zapodaję link, bo tak lepiej zrozumiesz:
      http://pl.wikipedia.org/wiki/Mary_Sue
      Co do błędów: każdemu się zdarzają, ponieważ jesteśmy tylko ludźmi – mamy prawo popełniać błędy, nikt nie jest przecież idealny.
      Bardzo się cieszę, że nie przyjęłaś tego komentarza jak jakąś nagonkę czy coś.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Oczywiście, że główna bohaterka nie będzie wyidealizowana. Dziękuję za wyjaśnienie :)

      Usuń
  4. Bardzo podoba mi się prolog czekam na następne rozdziały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prolog świetny i mnie zaciekawił. Czekam na pierwszy rozdział. <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra jestem po lekturze prologu i faktycznie powinnam to zrobić przed przeczytaniem pierwszego rozdziału, ale nie Monika wie lepiej, kto powiedział, że opowiadanie się czyta po kolei ( Tak mówię o sobie w trzeciej osobie, tak jestem dziwna, nie przejmuj się czytaj dalej). teraz gdy wiem, że tu chodzi o magie, podoba mi się to jeszcze bardziej, szkoda, że piszę to na resztce sił, ponieważ mam wrażenie, że widać to w moim stylu pisania, zwykle bywa trochę lepiej.
    Czy ja znów mówię o sobie, nie potrafię się dziś skupić, a chce to napisać !
    Prolog jest dość krótki i różny od prologów, które zdarzyło mi się już przeczytać, a było ich już trochę :P Podajesz opis bohaterów i szkołę, mało, ja już wiem więcej, ale Cii. No dobra to przecież zapowiedź, nie wymagam więc godzinnego monologu :P
    Ten no myślę na zwolnionych obrotach, ale gdzie jest reszta żywiołów. pojawią się później czy też może, żywioły pojawiają się w różnych odstępach czasu i nie będzie ich w tej historii ?
    Ciekawe jak Anabell pójdą, pierwsze nauki opanowania żywiołu, to może być śmieszne.
    Dziś już nic nie wymyślę, więc się ulatniam, mam też zarazem nadzieje, że ten komentarz miał jakiś sens może ukryty, ale jednak miał :P
    Pozdrawiam Monia. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyszłam w sumie pospamować, ale prolog trochę mnie zaciekawił i może zaraz przejdę do rozdziału 1 ;>

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałam dodać tylko mojego bloga do spamu, lecz powiedziałaś, że trzeba przeczytać Twoje notki. Więc z braku pracy postanowiłam to zrobić :)_I nie powiem, żeby był to czas stracony. Co prawda nie przepadam za opowiadaniami z JB jednak postanowiłam zrobić wyjątek. Co najlepsze? Nie zawiodłam się! Już się zakochałam w Twoim blogu, zwłaszcza, że piszesz moją ulubioną fabułę. Szkoła + żywioły *O* Trafiłaś w mój gust. Dodaję do obserwatorów i wędruję do 1 rozdziału :)

    ZAPRASZAM: http://zaynmalik-bb-fanfiction.blogspot.com/
    ZWIASTUN: https://www.youtube.com/watch?v=SKszMWGofPQ

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy